guguran bunga

Tuesday, July 17, 2012

dugaan dari Allah

malam semalam peja atar msg kt fesbuk..aku mase tu ade kt tokyo..ronda2 dgn member..
tgh2 duk tggu train nk blk dpt msg yg menyedihkan sgt..
jari adik aku aka pajeri kne mata mesin tyme keje..pajeri keje sementara kt kilang abah sambil2 tggu result UPU..
malang xberbau kn..(T_T)
mlm smlm jari die kne operate..doktor nk btolkn n kemaskn ape yg patut..ape yg ak taw tulang jari telunjuk die hancur..
Ya Allah..besar sungguh ujian darimu..
siyesly aku trus nangis after kol mama mlm tu..xsangka bnde cmni terjadi kt adik aku sndiri..
tp alhamdulillah cz hnye 1 jari je yg teruk..bygkn kalo sume jari..huhuh..akak ckp mata mama asek berair je bile ckp ngn die..biase la kn,sape xsayang anak..kasih ibu itu tiada tandingannye

kul 12 mlm smlm die masuk bilik operation..
alhamdulillah..berjaya..syukur sgt2..doc xamek mne2 isi kt tempat laen..just masukkn wayar dlm jari die..coz tulang sume da hancur..huhu..same2 kite doakn tulang die tumbuh blk..kuasa Allah kite sume xtw kn;))

td aku kol umah n ckp direct ngn adik aku tuh..suara die sayu sgt2..macam org dah putus harapan..myb die still terkejut kot ek..mmg kne slalu bg die smgt arr..kesian plk tyme ckp ngn die td..wlpn aku gelak2 ckp ngn die,jauh dlm sudut hati sedih sgt2..

Allah baru tarik nikmat jari..tue pon kite dh rase down..huhu..cuba bygkn if Allah tarik nikmat laen..nauzubillah la kn..
so,hargailah syukurilah manfaatknlah segala nikmat yg Allah kurniakan kt kite sume..
insyaAllah

No comments:

Post a Comment