guguran bunga

Thursday, November 15, 2012

Salam Maal Hijrah

Assalamualaikum....

sedar tak sedar kite dah masuk tahun baru..1434H
rase byk ngat nok tulis cni tp dok tau nok mule dr mane.mcm2 bnde berlaku arini.jap ek......nk pikir ayat n susun cter...fuh!!!

ok aku start dr pagi smpai mlm ar..senang ckit nk recall ape yg aku dpt arini..rutin mcm biase je..pagi smpai ptg aku kt sekolah.penat giler wat jikken..plus xpaham lg..pstu report maen taram je.esk konpem sensei bebel sakan..huhuh..itulah cabaran belajar kt negara org nih..

Alhamdulillah..kite kt cni dpt smbut tahun baru dgn tenang and hepi2 je.tambah2 kalo kt mesia tu siap ade konsert zikir terapi diri dr hafiz hamidun.teringin sgt nk pegi:( tp terpikir kah kite kt saudara seislam kite kt Gaza..aku bukak je fesbuk tgk mcm2 berita dr sane yg sgt2 sedih..menitis airmata aku tgk penderitaan yg diorg lalui skrg..besar sungguh dugaan yg Allah berikan kt diorg berbanding kite kt cni."Ya Allah, aku pohon sangat2,lindungilah mereka".
hope kwn2 kt luar sane same2 mendoakan mereka n yakinlah yg islam akan menang suatu ari nnt..insyaAllah

Azam tahun baru
mahu berusaha dan terus bersemangat dalam bermujahadah ke jalan Allah.walaupun aku tahu ia bukan suatu yg senang tp insyaAllah mintak dipermudahkn..aminnnn
siyes aku mahu mendalami islam yg indah nie.cuba mendekati org2 baik2..join mjlis ilmu dll
menjadi seorg yg lebih berlapang dada..tidak mudah melatah dan prasangka buruk kt org.

kalo nk senarai mcm byk je.senang citer aku nak jadi wanita/gadis/perempuan/anak yg lebih baik dan lebih solehah dr sblm nih..

doakan aku moga2 tidah mengalah dlm perjuangan nie..

No comments:

Post a Comment