guguran bunga

Monday, November 19, 2012

tikus vs kawan

Assalamualaikum...

o0psS!!!mcm pelik plk tajuk entri aku kali nie.lantaklah je lah cz mls nk wat entri asing2.2-2 benda alah nie buat aku jiwa kacau mggu nih..g shoping pon xbermaya je..huhu

tikus
Arghhh!!!!mashaAllah..dgn izin-Nya aku ternmpak lg che-T(tikus) nie kt dapur aku tuh..siyesly terkejut sbb sblm nih ak dh tgkap 2 ekor taw.mmg istighfar byk2 tyme tuh..perasaan takot n gundah gulana menyerang ruang kosong hati aku nih..;(

berbekalkan jiwa yg kental, aku pon try la godek2 tmpt yg slalu bunyi tuh..area mesin basuh..korang taw ape aku jumpe????LUBANG CHE-T!!!!!
smpai berlubang dinding umah aku che-T ni korek..dasyat btol..dh la tyme tu nk kuar..tggu ptg2 ckit trus aku kol oyasan(pemilik umah)..terkejut beruk die ble aku ckp ade che-T kt umah nih..seakan2 enggak percaya gitew..aku yg ketakotan n kegelian ni die xpikir plk..huhu
terpksa la aku ponteng lab pagi td sbb kalo pegi jiwa xtenang plus mmg jnji ngn oyasan nk settlekn hal nih..

tingtong!!!!ohayo gozaimasu...cepat2 g bukak pintu..yeay2,oyasan da smpai..dgn pnts aku g tnjuk lubang che-T tu..siyes die terkejut dan ternyata aku berkata benar..hik3..die pon g bli ubat n perangkap sume2..tbe2 aku tergerak ati nk tgk bwh mesin basuh tu.rupenye2 sblm ni aku ade letak gam che-T kt bwh tuh..

nmpk mcm ekor che-T..tp ak xbrani nk tarik smpai la oyasan dtg blk..aku srh die tarikkn..MAK!!!!!!tlg nomie..geli giler dow..kat gam tu ade 5 ekor che-T yg melekat dgn teratur skali..menangis kegelian aku tgk bnde alah tuh..oyasan pon terkejut ber0k kaw..huhu

die dh msukkn ubat che-T n tutup lubang tu ngn besi..dlm masa smggu kalo bunyi2 pelik lg oyasan srh kol blk..nt die pikir cara laen plk...hope dh xde la lepas2 nih..

p0int penting: nasib baik tergerak hati nk kol oyasan n bgtw masalah aku nih..huhu


kawan
pendam dan seolah2 melarikan diri mmg xdpt selesaikn masalah..bile kwn baik kite wat hal ofkos kite xsenang duduk kn?nk jgk taw ape masalah die..kwn bkn tyme hepi je..tyme sedih pon kne la jgk kite ambik tw..

kite msg die xreply..kite line xreply..kite ym xreply..kite kol pon xnk jawab..pelik kn2???aku xtw sape yg bermasalah..aku atau die..siyes xtenang hati nih..jiwa kacau aku dibuatnye..aku wat mcm2 sbb nk jgk taw sebab jd cmni..

Alhamdulillah..aku kol die td n die jwb kol aku..trus aku ckp nk jumpe die..tp die plk xnk..ok fine..ak tnye ckit2 melalui fon..tp bile kite tnye die ckp xde pape..tp aku yakin yg die bermasalah..mungkin masalah dalaman yg sukar tuk dirungkai..die sndiri xtw ape masalah die..tp aku sbg kwn sudi dgr n nk sgt tlg..mne tw dpt settlekn same2..at least bg nasihat gurai..sharing is caring right??huhu..

aku xpksa ape2 pon..just kalo boley die bercerita or ubah sikap die yg smakin pentingkn diri sendiri..lega ckit lps kol die td..mudah-mudahan die makin ok n ubah ape yg xkne dgn diri die..aku sayang kwn aku!!!^_^

p0int penting: aku mmg pntang org xreply msg..siyesly!!sumpah xtipu..huhu

wslm...peace!!!no war

0ops lupe plk..sape2 yg terbace or terjumpe entri nih jgn lupe doakan saudara kita di gaza..semoga Allah lindungi mereka di gaza sne dan menghancurkan Israel laknatullah..aminnnn

No comments:

Post a Comment